MY16 vs MY14, MY12 a MY09
Napsal: 04 črc 2016, 00:03
Vymenil som moju krásku MY14 za klasiku Sport MY6.
Čo nového v MY16? Dalo by sa to hodnotiť slovom "vykradnutá". Za rovnaké prachy opäť menej muziky!
Pribudli nezmysly typu Apple/Android Auto, prehrávanie filmov ale zmizli iné podstatné veci.
Takže pozitíva:
1/ nový motor CDTI2.0 170k.
-- Jemný chod oproti pôvodným "cvakačom", ticho v kabíne, super!
-- ZMIZOL PROBLEMATICKÝ REGULÁTOR turba na prednej maske, ktorý u každej po ca 60÷80t km začal húkať ako sova. Super, nové riešenie dúfajme bude lepšie.
-- singálka DPF - ak sa nepodarí vypálenie DPF bliká a potom svieti. Myslím, že je to dobrá pomôcka pre tých, čo jazdia krátke trasy.
2/nový intelink R700 (namiesto i700)
-- pribudla výborná funkcia čítania SMS správ z telefónu a to textom aj hlasovo. funguje vynikajúco s mojím Blackberry avšak nefunguje s iPhone. Pre čítanie SMS u iPhone je potrebné použiť funkciu Apple a nutnosť pripojiť mobil cez USB port, nie BT.
-- pribudla teda funkcia Apple a Android Car. Po pripojení iPhone cez USB port je možné používať na obrazovke Infotainmentu napríklad navigáciu z iPhone, prehrávače hudby a pod. Používam ale dlhé roky Garmin, takže pre mňa bez významu.
Android som neskúšal, tieto telefony majú k nám zákaz vstupu.
-- pribudla možnosť prehrávať pri zabrzdenom aute video súbory. Vyskúšal som z USB kľúča film Trója vo formáte AVI. Je to OK.
-- pribudla možnosť listovať audio nahrávky v telefóne pripojenom cez BT. ale pri snahe zvoliť nejaký súbor infotainment havaruje a reštartuje sa.
-- pribudla možnosť prechádzať aj adresáre médií, nie len triediť podľa albumov, interpretov atd.
-- na strednom paneli pribudli tri obrazovky:
---- EKO - ukazuje na farebnej stupnici aktuálnu úspornosť jazdy
---- EKO režim posledných 50km - v stĺpcových grafoch zobrazuje spotrebu na posledných 50km
---- spotrebiče s najväčšou spotrebou, pritom teoreticky zobrazuje spotrebu v l/hod navyše. Napr. klima 0,3 l/hod, pri znížení teploty stúpne odber klímy napr. na 0,5 l/h
no a to je všetko čo možno považovať za pozitíva
Negatíva
1/ motor
-- už od začiatku mi chýba nejaké tesnenie pod kapotou, takže v zime všetok bordel z cesty je v motore, konektoroch, hadiciach... MY09, MY12 mali aspoň zadeklovanie, MY14 mal mnoho káblikov a konektorov presne oproti otváraniu kapoty, kde je najviac svinstva.
MY16 je na tom ešte podstatne horšie. Aj plastový dekel je len polovičný, spredu je všetko komplet odhalené. Doska s elektronikou ktorá je nastojato vedľa baterky bola zadeklovaná u MY14, teraz z nej trčia súčiastky. Dobrý predpoklad problémov.
-- mierka oleja je na Oploch už tradične katastrofa. MY16 v tomto prekonáva úplne všetko - na čiernej meracej časti nevidno vôbec nič.
-- tak ako už u MY14 chýba snímač hladiny chladiacej kvapaliny. Toto je dosť nepríjemné - viem že niekedy to autá nemali ale keď si človek na to zvykne... Mala to už Astra MY96.
-- MY14 riadil otáčky motora pri preraďovaní tak, že otáčky klesli na novú hodnotu pre vyšší prevodový stupeň. Taká pomôcka pre ženy - preradenie bez potreby trafiť plyn, stačilo zmáčknuť spojku, preradiť a pustiť ju bez plynu a bez trhnutia.
MY16 je nazad v klasike - vodič opäť určuje, či spolucestujúci budú poskakovať hore-dole, pre jemnú jazdu treba vedieť ako s plynom.
-- ECO režim, ktorý treba vypnúť po každom naštartovaní, ale to nie je chyba Opla...
2/ najväčšie sklamanie sedačky
Sport som kupoval u MY09/MY12 z dôvodu, že v základe mal AGR sedačky s predĺženými sedákmi, u vodiča bedrovú opierku a nastavenie sklonu sedáku. MY14 som mal Cosmo s príplatkom za sedačky špost - ale predĺžený sedák bol len u vodiča.
MY16 je vykradnutá - žiadne predĺžené sedáky, naopak krátke nepohodlné, žiadne nastavenie sklonu sedáku a opierky hlavy!!!
Ak človek chce mať stav MY09 treba priplatiť za komfortné sedačky 500e
3/ Diera namiesto klimy na zadné sedačky
vždy tu bol v strednej konzole výduch na zadné sedačky. Už od VectryC. U MY16 čumí na zadných cestujúcich obrovská "ďúra" v prednej strednej opierke...
Fuj.
4/ Konektivita
u MY14 bola vynikajúca - 2xUSB port + 1xSD karta + CD. Mal som strčenú v aute 16GB SD kartu so všetkými CD-čkami ktoré som mal doma. Pohodlné a bezpečné proti zlomeniu USB kľúča v opierke!
CD-prehrávač som nepoužíval vôbec. USB som používal len na nabíjanie telefonu.
u MY16 karta vypadla úplne
a USB sa scvrkol na 1ks
A to navyše teraz ak človek používa iPhone musí ho mať v USB porte, takže už ďalši USB kľúč s hudbou nie je kam zastrčiť.
vyskúšam USB HUB, ale je otázne či bude fungovať...
5/ režim SPORT
riadenie je preposilované a ani režim SPORT ho nestuhne - zmenu nepoznať.
takže funguje samozrejme plynový pedál (to je len taká hračička) a tvrdosť podvozka - ale je naprogramovaná rovnako ako u MY14, t.j. pomalé stvrdnutie ktoré poznať až po pár sekundách na najbližšej jame...
6/ na záver ešte drobnosť - pedále
u Sportu vždy boli "hliníkové" - síce len také návleky, ale akože Sport.
U MY16 sú tu obyčajné gumáky
Čo nového v MY16? Dalo by sa to hodnotiť slovom "vykradnutá". Za rovnaké prachy opäť menej muziky!
Pribudli nezmysly typu Apple/Android Auto, prehrávanie filmov ale zmizli iné podstatné veci.
Takže pozitíva:
1/ nový motor CDTI2.0 170k.
-- Jemný chod oproti pôvodným "cvakačom", ticho v kabíne, super!
-- ZMIZOL PROBLEMATICKÝ REGULÁTOR turba na prednej maske, ktorý u každej po ca 60÷80t km začal húkať ako sova. Super, nové riešenie dúfajme bude lepšie.
-- singálka DPF - ak sa nepodarí vypálenie DPF bliká a potom svieti. Myslím, že je to dobrá pomôcka pre tých, čo jazdia krátke trasy.
2/nový intelink R700 (namiesto i700)
-- pribudla výborná funkcia čítania SMS správ z telefónu a to textom aj hlasovo. funguje vynikajúco s mojím Blackberry avšak nefunguje s iPhone. Pre čítanie SMS u iPhone je potrebné použiť funkciu Apple a nutnosť pripojiť mobil cez USB port, nie BT.
-- pribudla teda funkcia Apple a Android Car. Po pripojení iPhone cez USB port je možné používať na obrazovke Infotainmentu napríklad navigáciu z iPhone, prehrávače hudby a pod. Používam ale dlhé roky Garmin, takže pre mňa bez významu.
Android som neskúšal, tieto telefony majú k nám zákaz vstupu.
-- pribudla možnosť prehrávať pri zabrzdenom aute video súbory. Vyskúšal som z USB kľúča film Trója vo formáte AVI. Je to OK.
-- pribudla možnosť listovať audio nahrávky v telefóne pripojenom cez BT. ale pri snahe zvoliť nejaký súbor infotainment havaruje a reštartuje sa.

-- pribudla možnosť prechádzať aj adresáre médií, nie len triediť podľa albumov, interpretov atd.
-- na strednom paneli pribudli tri obrazovky:
---- EKO - ukazuje na farebnej stupnici aktuálnu úspornosť jazdy
---- EKO režim posledných 50km - v stĺpcových grafoch zobrazuje spotrebu na posledných 50km
---- spotrebiče s najväčšou spotrebou, pritom teoreticky zobrazuje spotrebu v l/hod navyše. Napr. klima 0,3 l/hod, pri znížení teploty stúpne odber klímy napr. na 0,5 l/h
no a to je všetko čo možno považovať za pozitíva
Negatíva
1/ motor
-- už od začiatku mi chýba nejaké tesnenie pod kapotou, takže v zime všetok bordel z cesty je v motore, konektoroch, hadiciach... MY09, MY12 mali aspoň zadeklovanie, MY14 mal mnoho káblikov a konektorov presne oproti otváraniu kapoty, kde je najviac svinstva.
MY16 je na tom ešte podstatne horšie. Aj plastový dekel je len polovičný, spredu je všetko komplet odhalené. Doska s elektronikou ktorá je nastojato vedľa baterky bola zadeklovaná u MY14, teraz z nej trčia súčiastky. Dobrý predpoklad problémov.
-- mierka oleja je na Oploch už tradične katastrofa. MY16 v tomto prekonáva úplne všetko - na čiernej meracej časti nevidno vôbec nič.
-- tak ako už u MY14 chýba snímač hladiny chladiacej kvapaliny. Toto je dosť nepríjemné - viem že niekedy to autá nemali ale keď si človek na to zvykne... Mala to už Astra MY96.
-- MY14 riadil otáčky motora pri preraďovaní tak, že otáčky klesli na novú hodnotu pre vyšší prevodový stupeň. Taká pomôcka pre ženy - preradenie bez potreby trafiť plyn, stačilo zmáčknuť spojku, preradiť a pustiť ju bez plynu a bez trhnutia.
MY16 je nazad v klasike - vodič opäť určuje, či spolucestujúci budú poskakovať hore-dole, pre jemnú jazdu treba vedieť ako s plynom.
-- ECO režim, ktorý treba vypnúť po každom naštartovaní, ale to nie je chyba Opla...
2/ najväčšie sklamanie sedačky
Sport som kupoval u MY09/MY12 z dôvodu, že v základe mal AGR sedačky s predĺženými sedákmi, u vodiča bedrovú opierku a nastavenie sklonu sedáku. MY14 som mal Cosmo s príplatkom za sedačky špost - ale predĺžený sedák bol len u vodiča.
MY16 je vykradnutá - žiadne predĺžené sedáky, naopak krátke nepohodlné, žiadne nastavenie sklonu sedáku a opierky hlavy!!!
Ak človek chce mať stav MY09 treba priplatiť za komfortné sedačky 500e
3/ Diera namiesto klimy na zadné sedačky
vždy tu bol v strednej konzole výduch na zadné sedačky. Už od VectryC. U MY16 čumí na zadných cestujúcich obrovská "ďúra" v prednej strednej opierke...
Fuj.
4/ Konektivita
u MY14 bola vynikajúca - 2xUSB port + 1xSD karta + CD. Mal som strčenú v aute 16GB SD kartu so všetkými CD-čkami ktoré som mal doma. Pohodlné a bezpečné proti zlomeniu USB kľúča v opierke!
CD-prehrávač som nepoužíval vôbec. USB som používal len na nabíjanie telefonu.
u MY16 karta vypadla úplne


vyskúšam USB HUB, ale je otázne či bude fungovať...
5/ režim SPORT
riadenie je preposilované a ani režim SPORT ho nestuhne - zmenu nepoznať.
takže funguje samozrejme plynový pedál (to je len taká hračička) a tvrdosť podvozka - ale je naprogramovaná rovnako ako u MY14, t.j. pomalé stvrdnutie ktoré poznať až po pár sekundách na najbližšej jame...
6/ na záver ešte drobnosť - pedále
u Sportu vždy boli "hliníkové" - síce len také návleky, ale akože Sport.
U MY16 sú tu obyčajné gumáky