Pojďme se podívat na to, jak pokračuje seznamování s nejnovější členkou a to Astrou L. Ono testování tohoto modelu s tímto pohonem v létě byla jedna věc a v zimním období je to zase druhá strana mince. Během 18 dní měla Astra prvních 1000 km za sebou. To bylo relativně solidní počasí a plně jsme si to užívali na plno. Jenže ze dne na den se počasí otočilo a přišlo chladné mrazivé počasí, ledovka, sníh. Zde se ukázali slabiny dnešních moderních technologií, když parkujete na sídlišti.
Jako první věc jsou světlomety a to jak přední, tak také zadní. LED světla svítí skvěle, ale když přijde mráz jste trochu v pasti. Klasické světlomety se žárovkou si s vydaného tepla rozmrazí světlomet částečně sami. U LED světel je musíte důkladně očistit sami. Další věcí jsou různé radary, čidla na čelním okně apod. To vše musí být důkladně očištěno, jinak přístrojový štít svítí jako vánoční stromeček. No je to první auto s těmito technologiemi co vlastníme. Astra J toho byla ještě ušetřena, tak nemám s čím srovnávat. Při takto chladném počasí a při teplotách okolo 0 a i nižší, se čistě elektrický pohon projeví, až v okamžiku, kdy posádka v kabině má takovou teplotu, kterou jsme si nastavili. Proto jsem přišel na fígl, jak to vše urychlit. Nastartuji Astru s ihned dám ventilátor na maximum, Co je úžasné, že Astra L začne topit velmi rychle. Vystoupím, ometu auto, oškrábu boční okna a v interiéru je teplo, tím pádem, jak se rozjedu, tak v pohodě se Astra L přepne na elektřinu a funguje skvěle.
Vyzkoušel jsme chování bezpečnostních asistentů na sněhu i ledu a byl jsem mile překvapen a hlavně pozitivně. Jezdit v těchto podmínkách s automatem, byla pro mě osobně opět premiéra a je to nepatrně jiné. Hlavně jsem byl doposud zvyklí pomocí spojky si pomáhat ve sněhu s rozjezdy apod. To zde u automatu nejde, ale elektronika Astry L to zvládla podle mě velice pěkně. I samotné chování na ledu bylo v pohodě a mohl jsem naplno vyzkoušet zimní pneumatiky 225/45 R17 94V XL – Semperit Speed-grip 5 . Pneumatiky drželi pěkně stopu ani jízda v hlubším sněhu byla v pohodě. Jen mi schází klasická ruční brda, to by byla větší zábava.
Dokonce Astra prošla i testem kdy byla na 5 dní odstavena v mrazech a nastartoval zcela v pohodě. Dokonce i stav baterie v procentech se nezměnil a byl stejný. Těsnění okolo dveří nepřimrzlo a v klidu se člověk dostal dovnitř vozu. Musím se ještě podělit o jednu zajímavost a to jsou Matrix světla. Jel jsem za mlhy v noci a dost mě zarazilo chování světel na cestě mimo město, to znamená na okreskách, kdy byly aktivovány dálkové svícení. V tento okamžik jsem byl nucený režim AUTO vypnout a přepnout na klasická potkávací světla. Jinak pak jsem přišel na to, že jak aktivuji mlhová světla, tak se automaticky dálková vypnou a nastaví se potkávací. MATRIX světla prostě vyřezávali danou mlhu zvláštními obrazci, pokud byla aktivována dálková světla. Přestože Astra 5 dní stála na tachometru máme krásných 1685 km. Na závěr jen tolik, už nikdy manuál, už jen automat

.
Díky chladnému počasí se spotřeba nepatrně zvedla a to s 5,4 na 5,6 lit. na 100 km. To pořád je krásná hodnota a jsem nadmíru spokojen kompletně s celým vozem. Jízda město a okresky převážně.