Ahoj všem, měl bych prosbu zda někdo neměl stejné chyby jako já a popřípadě jak řešil. Objevila se mi taky kontrolka emisí na Opel Astra H 1,6 77Kw benzín rok 2006. Nebo jak se pokusit odstranit závady, které zde uvádím moc díky za jakékoliv nasměrování.
Kódy chyb v paměti závad (DTC)
P0135 - chyba obvodu vyhrivani sondy O2 (Bank 1 Sonda 1)
Oblast vozidla: Powertrain (P)
Oblast systému vozidla: Měření paliva a sání
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0141 - chyba obvodu vyhrivani sondy O2 (Bank 1 Sonda 2)
Oblast vozidla: Powertrain (P)
Oblast systému vozidla: Měření paliva a sání
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0443 - chyba odvetravaciho ventilu systemu odvetravani nadrze
Oblast vozidla: Powertrain (P)
Oblast systému vozidla: Pomocné řízení emisí
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
Kontrolka emise výfukových plynů
Moderátor: Moderátoři
Kontrolka emise výfukových plynů
- Přílohy
-
- kontrolka.jpg (10.91 KiB) Zobrazeno 3960 x
- Reklama
Re: Kontrolka emise výfukových plynů
Nejdříve zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru. Nejpravděpodobnější závada, když jsou nefunkční všechny tři popsané komponenty, které jsou závislé na správné funkci této pojistky.
Pokud bude pojistka v pořádku, tak zkontrolovat přívod napětí vyhřívání na obě Lambda sondy O2. Před katalyzátorem a na výfuku.
Vypnout zapalování a rozpojit konektory. Po rozpojení konektorů zapnout zapalování a na konektorech obou sond ze strany kabelů změřit napětí mezi Pin (svorkou) 1 a kostrou. Napětí musí být větší než 11V. (napětí baterie).
To samé pak udělat (změřit) u svorkovnice odvzdušnění nádrže mezi Pin (svorkou) 2 a kostrou (musí být také napětí baterie).
Pokud bude vše v pořádku, tak bude závada přímo na uvedených komponentech.
Pokud bude pojistka v pořádku, tak zkontrolovat přívod napětí vyhřívání na obě Lambda sondy O2. Před katalyzátorem a na výfuku.
Vypnout zapalování a rozpojit konektory. Po rozpojení konektorů zapnout zapalování a na konektorech obou sond ze strany kabelů změřit napětí mezi Pin (svorkou) 1 a kostrou. Napětí musí být větší než 11V. (napětí baterie).
To samé pak udělat (změřit) u svorkovnice odvzdušnění nádrže mezi Pin (svorkou) 2 a kostrou (musí být také napětí baterie).
Pokud bude vše v pořádku, tak bude závada přímo na uvedených komponentech.
Re: Kontrolka emise výfukových plynů
Ahoj moc děkuji za návedení, pokusím se podle tohoto postupu a uvidíme, kde je zakopaný pes. Je totiš divné, že by odešly 3 komponenty na ráz, ale vyloučit se to nedá. Uvidíme určitě dám vědět jak to dopadlo, až se na to dostanu. Díky mocStanC píše: ↑07 lis 2021, 09:18 Nejdříve zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru. Nejpravděpodobnější závada, když jsou nefunkční všechny tři popsané komponenty, které jsou závislé na správné funkci této pojistky.
Pokud bude pojistka v pořádku, tak zkontrolovat přívod napětí vyhřívání na obě Lambda sondy O2. Před katalyzátorem a na výfuku.
Vypnout zapalování a rozpojit konektory. Po rozpojení konektorů zapnout zapalování a na konektorech obou sond ze strany kabelů změřit napětí mezi Pin (svorkou) 1 a kostrou. Napětí musí být větší než 11V. (napětí baterie).
To samé pak udělat (změřit) u svorkovnice odvzdušnění nádrže mezi Pin (svorkou) 2 a kostrou (musí být také napětí baterie).
Pokud bude vše v pořádku, tak bude závada přímo na uvedených komponentech.
Re: Kontrolka emise výfukových plynů
Tak vyměnil jsem pojistku 26 a vymyzal jsem chyby a od té doby zatím vše vpořádku. Moc děkuji za pomoc, nepřišel bych na to sám. Díky
Re: Kontrolka emise výfukových plynů
Ahoj, pokud se ti rozsvítila kontrolka emisí a máš uvedené chyby v paměti závad, může to znamenat několik problémů, které je třeba prověřit. Podle chybových kódů to vypadá na následující možné příčiny:Anthonek píše: ↑06 lis 2021, 17:44 Ahoj všem, měl bych prosbu zda někdo neměl stejné chyby jako já a popřípadě jak řešil. Objevila se mi taky kontrolka emisí na Opel Astra H 1,6 77Kw benzín rok 2006. Nebo jak se pokusit odstranit závady, které zde uvádím moc díky za jakékoliv nasměrování.
Kódy chyb v paměti závad (DTC)
P0135 - chyba obvodu vyhrivani sondy O2 (Bank 1 Sonda 1)
Oblast vozidla: Powertrain (P)
Oblast systému vozidla: Měření paliva a sání
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0141 - chyba obvodu vyhrivani sondy O2 (Bank 1 Sonda 2)
Oblast vozidla: Powertrain (P)
Oblast systému vozidla: Měření paliva a sání
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0443 - chyba odvetravaciho ventilu systemu odvetravani nadrze
Oblast vozidla: Powertrain (P) Pokud už máte dost problémů s opravami a hledáte způsob, jak se uvolnit, proč nezkusit něco zábavného? Například se podívat na novou aplikaci, kterou nabízí mostbet aplikace. Je to skvělý způsob, jak si odpočinout a zároveň si užít nějakou zábavu. Můžete si stáhnout jejich aplikaci a vyzkoušet různé hry nebo sázení online. Tak proč nezkusit štěstí, když už se zabýváte opravami svého vozu?
Oblast systému vozidla: Pomocné řízení emisí
Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)
Řídící jednotka: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0135 a P0141 – chyba obvodu vyhřívání sondy O2: Tyto chyby se týkají ohřevu sond lambda (Bank 1, Sonda 1 a Sonda 2). Sondy lambda jsou součástí systému řízení emisí a kontrolují, zda je poměr vzduchu a paliva optimální. Pokud je problém s vyhříváním sondy, může to znamenat, že je buď vadný ohřev sondy, nebo problém s kabelem, případně sám senzor. Doporučuji zkontrolovat elektrické připojení k těmto senzorům, zda není nějaký přerušený drát, a pokud je vše v pořádku, může být potřeba vyměnit samotný senzor.
P0443 – chyba odvetrávacího ventilu systému odvetrávání nádrže: Tento ventil slouží k odvádění přebytečných výparů z nádrže, aby se snížily emise. Pokud je tento ventil vadný, může způsobit poruchy v systému. Doporučuji zkontrolovat ventil a potrubí pro případné ucpání nebo poškození. Může také pomoci vyčistit ventil a zkontrolovat, zda funguje správně.
Pokud jsi schopen, můžeš zkusit:
Zkontrolovat propojení kabelů a konektorů u sond a ventilu.
Vyčistit či vyměnit poškozené senzory, pokud se ukáže, že jsou vadné.
Prověřit systémy, které souvisejí s emisemi a palivovým systémem.
Pokud si na to netroufáš, doporučuji zajet na diagnostiku k odborníkovi, který může prověřit a opravit specifické problémy s vyhříváním sond a ventilem. Doufám, že ti to pomůže vyřešit problém!
Re: Kontrolka emise výfukových plynů
Domnívám se, že téměř po čtyřech letech nebude tento problém již asi aktuální. Také kolega psal, že po výměně pojistky se závada již neobjevila.