Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 623
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Dnes další nutná výměna. Okolo 5 roku provozu Astry J se na čelní straně okolo víka ventilů začal rosit motorový olej. Protože jsem měl 5letou prodlouženou záruku, reklamoval jsem v autorizovaném servise. Reklamace neuznána, tak to bylo ponecháno osudu. Teď má Astra J 8 a půl roku a najednou to těsnění nevydrželo ze dne na den začal téct.

Obrázek


Zvažoval jsem zda koupit pouze samotné těsnění a nebo přijednom vyměnit komplet plastový kryt ventilů, kde je i membrána. Protože s motorem nejsou potíže, zakoupil jsem pouze těsnění a provedla se výměna (práce na cca 20min.).

Původní těsnění bylo jako kámen a bylo na 4 místěch úplně rozpojeno, tak že není divu, že teklo.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dost mě zajímalo, zda tam bude mnoho karbonu a jak na tom je samotný rozvorový řetěz, byl jsem dost překvapen po rozebrání. Motorový olej měním co 6 – 7 tis. Km / 2x do roka.

Obrázek
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Reklama
 

tomas0201
Příspěvky: 2
Registrován: 05 kvě 2025, 06:41

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od tomas0201 »

Dobrý den,
vloni jsem měl podobný problém s víkem a těsnění.Při vyšší rychlosti na dálnici to teklo na potrubí.Mám Zafiru 1.4 turbo 88kW.Před třemi týdny mi na 110K přasknul řetěz rozvodů,při startování.Teď mi volal opravář,že je v motoru voda.Poslední dobou ,cca 4 měcíce se mi jednou za měsíc rozsvítila kontrolka na vodu.Dolejvalo se měsíčně cca 2 deci.Myslel jsem,že se někde rosí hadice,s tím jsem se trápil asi už dva roky a měnil včetně pumpy,kolen dost věcí.Máte někdo prosím podobnou zkušenost?
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 1082
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od milosh »

Tomáši, my si tady tykáme, můžeš taky :)
standa.
Příspěvky: 69
Registrován: 26 kvě 2020, 08:33

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od standa. »

Prasknutý rozvodový řetěz je dobrá darda. Zde je srovnání rozvodových řetězů ze 70 koňové Fábie a 140 koňovým řetězem z Oplu. Ještě předtím je tam i srovnání napínačů a každému dojde, že kvalita u Oplu je bídná.

Co se týče plastového víka ventilů, plastového termostatu nebo rozvodu vody, jsem popisoval nedávno tady a každým dnem z Číny očekávám kopie z hliníko-duralových odlitků.
tomas0201
Příspěvky: 2
Registrován: 05 kvě 2025, 06:41

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od tomas0201 »

Tak tedy ahoj,
jsem zvědavý na kolik se tu opravu naceněj .Před jedenácti lety,když jsem auto jako nové kupoval,tak jsem myslel,že ho budu mít do smrti.A nešáhnu na něj.V té době dobíhaly 1.8 benzin ,kterou jsem chtěl a nechal jsem se ukecat do 1.4 turbo.1.8 jsem měl v Kadetu.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 623
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Pěkné porovnání, jen si říkám, že Škodovka měla potíže s řetězy a nekolikrát je měnily, než přišli na ten správný. Dost jim praskaly, nebo přeskakovali, proto i napínak měnily a vše ladily. Jen nevím od kterých roku výroby.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 623
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Víko ventilů + těsnění - 1.4 Turbo

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No životnost řetězu v 1.4 Turbo podle toho co tak zaznamenávým okolo sebe mění uživatelé cca mezi 140 - 200 tis. km. Většinou praskne plastová lišta. Proto osobně pořád zvažuji, kdy to vyměnit preventivně. Komplet rozvody i s vodní pumpou a prací je cena cca od 18 - 21 tis. korun. Doporučuje se koupit originál řetěz + napínak, ostatní komponenty, jako těsnění, vodní pumpa od jiných renovovaných firem. Práce je cca 6 - 7 tis. korun v neutorizovaném service. Probral jsme to s mechanikem, který tyto Opel motory dělá ve své domácí dílně několik let a vše mi vysvětlil na čem nesmí šetřit a čemu se vyhnout na internetu za koupi dílů a hlavně se vyhnout kompletním sadám, kde šetří na těsněních apod. Doporučuje vždy to nakoupit svlášť. Pracnost je to cca na 2 dny + testovací jíizda.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Motory“